Voorbeschouwing OutDoor by ISPO

Voorbeschouwing OutDoor by ISPO

OutDoor by ISPO is een jaarrond cross-mediaplatform voor de buitensportwereld. Dit jaar wordt de vakbeurs OutDoor by ISPO, georganiseerd in nauwe samenwerking met Europese Outdoor Group (EOG), voor het eerst gehouden op de Messe München-site en dat van 30 juni tot 3 juli 2019. We geven alvast een overzicht van wat bezoekers mogen verwachten.

  • Meer dan 950 internationale exposanten, verspreid over negen hallen.
  • Het motto: outdoor voor iedereen.
  • Wat er aan bod komt: alles wat te maken heeft met sporten als klimmen en boulderen, wandelen en speedhiking, mountainbiken, trailrunning en watersport.
  • Alsook nieuwe technologieën, digital retail en andere oplossingen specifiek voor de outdoorindustrie.

Het ISPO-team is erin geslaagd een modern consumentgericht concept te ontwikkelen in nauwe samenwerking met de industrie. Het doel van de organisatoren is om zoveel mogelijk mensen wereldwijd te inspireren, barrières neer te halen en de vele mogelijkheden en soorten ‘outdoor’ die er bestaan ​​te highlighten. Dat er daarvoor negen zalen met meer dan 96.000 m2 tentoonstellingsruimte nodig is, verbaast ons niets.

Brede centrale gangpaden moeten bezoekers helpen om snel hun weg te vinden. Een outdoorbeurs zou natuurlijk geen outdoorbeurs zijn zonder buitenruimte. Die staat in direct contact met de hallen, een groen atrium (dat dient als rustruimte gedurende de dag en partyzone ’s avonds) en het aangrenzende Riemer Park.

Hot topic: duurzaamheid

De outdoorsector is binnen de industrie een toonaangevend als het op duurzaamheid aankomt. Verschillende verschillende werkgroepen ontwikkelen een allesomvattend duurzaamheidsconcept onder de paraplu van de OutDoor by ISPO. De drijvende krachten achter dit initiatief zijn de European Outdoor Conservation Association (EOG), de European Outdoor Conservation Association (EOCA) en de OutDoor by ISPO Advisory Board.

De grootste uitdagingen op milieuvlak? Milieuverontreiniging en ontbossing, samen met hun negatieve impact op het klimaat. Bestaande ideeën en gebruiken om waterconsumptie en elektriciteitsverbruik terug te dringen, afval te verminderen en energiebronnen te hergebruiken worden onderzocht, gerangschikt en geïntegreerd in een Code of Conduct. Met de extra ondersteuning van onderzoeksresultaten moet dit, op de middellange termijn, leiden tot een op feiten gebaseerde duurzaamheidsgids met praktische en specifieke aanbevelingen voor het beheer van emissies, water en afval in de outdoorsector.

De CSR Hub & Sustainability Kiosk in Hal B6 is het centraal punt voor bezoekers. Hier staan ook displays met biologisch afbreekbare en biogebaseerde materialen. Uiteraard zijn er een scala aan presentaties rond het onderwerp ‘duurzaamheid’, met tips en ideeën voor wat spelers in de industrie kunnen doen. 

Outdoor voor iedereen

Met zo veel outdooractiviteiten is een praktische gids over wat waar te vinden is handig.

  • Klim- en bouldercentra zijn booming, vooral in stedelijke gebieden, waardoor klimsporten toegankelijk zijn voor nieuwe doelgroepen. De Indoor Climbing Hub in Hal A6 richt zich specifiek op deze trend. Sprekers uit de internationale klimwereld tekenen present.
  • In Hal B4 komt The Borderlands, een tentoonstellingsruimte voor urban fashion, samen met vanish.today, een mediaplatform voor buitenleven en stijl. Dit project overbrugt de kloof tussen buiten en lifestyle. Verwacht je aan technische en toch stijlvolle producten, designelementen en fotografische displays, om een ​​inspirerende totaalindruk te creëren. Een aparte cateringruimte met superfoods helpt de batterijen weer opladen.
  • Waterfans zullen zich meteen thuis voelen in Lake River Camp in Hal C6, georganiseerd in samenwerking met PADDLEexpo. Hier kun je de nieuwste watergerelateerde producten testen in een groot binnenzwembad zijn betrokken. Het programma omvat ook verschillende workshops, presentaties en discussieforums.
  • De nieuwste technologieën, modellen, trends en ontwerpen uit de wereld van schoenen, sokken en aanverwante accessoires zijn te vinden in Shoe & Trailrunning Village in Hal A5. Hier vindt op maandag 1 juli de Run & Trail Summit plaatsi, in samenwerking met ’s werelds grootste hardloopblad.
  • Het reissegment is de nieuwste toevoeging aan de buitenportfolio. De Adventure, Tourism & Travel Summit in Hal B6 highlight het enorme potentieel van het huwelijk tussen travel en outdoor. Matchmaking is hier het toverwoord. Partners zijn experts van de Adventure Travel Trade Association (ATTA).
  • Bikepacking vertegenwoordigt vandaag een groot segment in ‘alternatieve vormen’ van reizen, die je buiten de gebaande paden van het massatoerisme leiden. De Bikepacking Zone in Hal C5 vertelt je er alles over. Er is ook een Bike Test Track in samenwerking met ExtraEnergy. De perfecte plaats om gravel bikes, mountainbikes en elektrische mountainbikes te testen. De grootste producenten van fietstextiel presenteren hun nieuwste collecties in hal B6.
  • In Hal B5 vind je Outstanding Outdoor, de hotspot voor de meest innovatieve award-winnende producten.
  • Verder is er nog een Hang Out-ruimte, ontworpen als een interactieve tentoonstelling ruimte, waar je een breed scala aan producten kan uitproberen en testen. En grote honger kunt stillen met een bbq in Kreutzers Outdoor Kitchen.
  • Het Body & Mind-segment tot slot vormt een aanvulling op de verschillende buitenactiviteiten. Hier worden dagelijkse yogasessies gehouden voor verschillende doelgroepen, gebaseerd op de vier elementen: vuur (voor klimmers), water (wateractiviteiten), aarde (trailrunners) en lucht (algemeen).

www.ispo.com/en/outdoor

OutDays 29 juni tot 6 juli

In München zelf staat alles een week lang in het teken van de outdoors tijdens de OutDays van 29 juni tot 6 juli. Verschillende workshops, meet & greets, try-outs, filmvertoningen, presentaties, wedstrijden mikken specifiek op de eindgebruiker. Het volledige programma staat nu einde mei online.