Home Fjällräven Winnaars deelname Fjällräven Polar 2023 bekend!

Winnaars deelname Fjällräven Polar 2023 bekend!

0
Winnaars deelname Fjällräven Polar 2023 bekend!

De twintig gelukkige avonturiers die mogen deelnemen aan de Fjällräven Polar 2023 zijn bekend! Zij maken zich op voor een 300 km lange hondenslee-expeditie over de arctische toendra.

Fjällräven nodigde iedereen uit om zich aan te melden, om aan te tonen dat iedereen met de juiste uitrusting en de juiste kennis kennis de natuur in arctische omstandigheden kan ontdekken en ervan kan genieten. Hoewel de belangstelling voor Fjällräven Polar altijd al groot is geweest, overtrof de respons op Fjällräven Polar 2023 alle verwachtingen, hoogstwaarschijnlijk doordat de expeditie door Covid-19 twee jaar op rij niet kon doorgaan.

390% meer aanmeldingen

Meer dan 14 000 mensen hebben zich aangemeld… Voor twintig plaatsen. Dat is een toename van ongeveer 390% ten opzichte van het aantal aanmeldingen voor de vorige Fjällräven Polar-expeditie in 2019.

“Het is ongelooflijk hoe de uitdaging is gaan leven is bij de outdoorcommunity”, vindt Jean-Marie Shields, Global Community Director voor Fjällräven. “Het aantal aanmeldingen dit jaar overtrof onze verwachtingen ruimschoots. We ontvingen zoveel inhoudelijk sterke en creatieve aanmeldingen. Dit sterkt ons in onze overtuiging dat mensen tijd in de natuur willen doorbrengen, zichzelf willen uitdagen en als individu willen groeien. De uitdaging zal worden beloond. Het is een ongelooflijk gevoel om deel uit te maken van een team, te leren samenwerken en uitdagingen te overwinnen.”

Het Fjällräven Polar 2023 Team

Voor 2023 verwelkomt Fjällräven 20 mensen uit 14 landen. Het team zal 6 dagen in het noordpoolgebied doorbrengen om te leren hoe ze hun eigen hondensleeën door de uitgestrekte landschappen van Noord-Scandinavië moeten rijden en een wereld ervaren die totaal anders is dan die van henzelf. Maak in onderstaande video kennis met het team.

Avontuurlijke voorproefjes

Fjällräven merkte eerder al hoe groot de belangstelling is voor buitenevenementen. Sinds het begin van de pandemie is het aantal aanmeldingen sterk gegroeid. Behalve de Fjällräven Polar organiseert het Zweedse outdoormerk ook de Fjällräven Classic, een reeks meerdaagse trektochten in Duitsland, Denemarken, de VS, Zweden, het VK en Zuid-Korea tijdens de warmere maanden.

In 2022 waren alle zes de trektochten in zeer korte tijd uitverkocht en het merk verwacht dat hetzelfde in 2023 zal gebeuren. Een verslag van onze redactrice Kathelijne over haar deelname in Zweden lees je hier.

Daarnaast trekken Fjällräven’s Camp-fire-evenementen, lokale bijeenkomsten op winkellocaties over de hele wereld om de gemeenschap voor te lichten en te inspireren over hoe je veilig tijd doorbrengt in de natuur, meer mensen dan ooit.

Outdoorboom

De populariteit van de Fjällräven’s events weerspiegelt wat wetenschappers in verschillende onderzoeken waarnamen: de pandemie is een katalysator voor outdooractiviteiten.

Een recente studie van de Journal of Environment Planning and Management over openluchtrecreatie in Zweden tijdens en sinds de uitbraak van Covid-19 vond dat:
• Meer dan 50% van de respondenten vaker de natuur intrekt tijdens weekdagen dan vóór de pandemie.
• 45% van de respondenten bracht ook meer tijd buitenshuis door tijdens weekends en vakanties.
• 64% van de respondenten zegt dat ze hun gewijzigde recreatieve gewoonten na de pandemie zijn blijven voortzetten.

De Outdoor Industry Association publiceerde onlangs een rapport voor de VS waarin staat dat:
• Het aantal mensen dat buiten recreëert in 2021 met 2,2% is gegroeid, een stijging met 6,9% sinds begin 2020.
• Een recordaantal Amerikanen (164 miljoen) in 2020 aan openluchtrecreatie deed.
• Het aantal buitenrecreanten van 55 jaar en ouder sinds 2019 met meer dan 14% is gestegen.

Hoe het begon

De eerste editie van de Fjällräven Polar vond plaats in 1997 toen de oprichter van Fjällräven, Åke Nordin, werd geïnspireerd door de Iditarod, een langeafstandshondensleerace in Alaska. Van 1997 tot 2006 volgde Fjällräven Polar het format van een race. Na een pauze van 6 jaar lanceerde Fjällräven het evenement in een nieuwe, veel meer toegankelijke format. Deze keer lag de focus niet op racen, de expeditie was niet eens bedoeld voor experts op het gebied van hondensleeën, maar voor nieuwsgierige, alledaagse mensen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

17 + tien =