Een boom voor elk verkocht item van EcoLiving

Een boom voor elk verkocht item van EcoLiving

Net voor de zomer introduceerde de Belgische verdeler Elements een nieuw merk: EcoLiving. Geen outdoor brand, maar wel een merk dat verliefd is op de natuur. Alle producten zijn 100% plasticvrij, 100% vegan en volledig composteerbaar. Wat meer is: voor elk verkocht item plant EcoLiving ook een boom. Laat dat bos maar groeien!

De missie van EcoLiving is ecologisch leven toegankelijker maken door middel van échte plasticvrije, vegan producten. Het merk is opgericht in 2018 door Jo in Shepperton (UK). Zij staat nu samen met zus Sarah aan het roer. EcoLiving sluit mooi aan bij de missie om de mensen dichter bij de natuur te brengen: door er op uit te trekken of net respectvoller te consuminderen met producten die een groenere voetafdruk hebben. Sinds 2019 is EcoLoving volledig carbon neutraal. Naast een doorgedreven keuze voor lokale productie zijn ze enorm gemotiveerd om ook terug te geven door middel van hun 1% FTP lidmaatschap.

Alle producten zijn bewust dicht bij huis vervaardigd met kwaliteitsvolle natuurlijke materialen. Zo zijn er plantaardige, plasticvrije tandenborstels en flossdraad dat niet gemaakt is van ruwe olie, maar van hernieuwbare bronnen zoals mais PLA. Ook is er een brede range van natuurlijke zepen en shampoos. Voor huishoudelijk gebruik zijn er blokken afwaszeep, houten schrob-, vaat- en wc-borstels en composteerbare sponsdoekjes en vuilniszakken. De producten zijn tevens vegan en 88 procent wordt geproduceerd in Europa. Grondstoffen van buiten Europa worden niet per luchtvracht geïmporteerd, maar per boot naar ons continent gebracht.

Veel van hun producten zijn geschikt voor op reis; oplosbare mondwatertabletten bv., organische zonnecrème, een composteerbaar afwassponsje en composteerbare schoonmaakdoekjes. Ook al kamperend doen we immers de afwas… EcoLiving is verkrijgbaar bij verschillende ecobewuste shops, on- en offline.