Home Fjällräven Fjällräven meest duurzame merk in Sustainable Brand Index 2021

Fjällräven meest duurzame merk in Sustainable Brand Index 2021

0
Fjällräven meest duurzame merk in Sustainable Brand Index 2021

Fjällräven werd opnieuw uitgeroepen tot het meest duurzame merk in zijn branche volgens de Sustainable Brand Index 2021 Zweden. Dit is het tweede jaar op rij dat het outdoormerk deze mooie reward mocht ontvangen.

Voor het tweede jaar op rij riep de Sustainable Brand Index outdoormerk Fjällräven Zweden uit tots het meest duurzame merk in de categorie ‘Kleding & Mode – Merk’. Fjällräven won dezelfde titel in 2020, terwijl zustermerk Naturkompaniet opnieuw als beste leerling naar voren kwam in de categorie ‘Kleding & Mode – Winkels’. Beide zijn dochters van de Fenix ​​Outdoor Group.

Fjällräven meest duurzame merk

De Sustainable Brand Index is Europa’s grootste studie naar duurzaamheid. Maar liefst 58.000 consumenten uit acht landen evalueren meer dan 1400 merken in 35 industrieën. Het onderzoek wordt sinds 2011 jaarlijks uitgevoerd en kijkt naar hoe duurzame merken worden gepercipieerd door stakeholders. Dit zegt niet alles over hoe duurzaam een merk is, maar geeft wel aan dat ze op de goede weg zijn.

Christiane Dolva Törnberg, Head of Sustainability bij Fjällräven, vindt het bemoedigend om te zien dat mensen de inspanningen van haar merk erkennen: “We zijn verheugd dat Fjällräven wordt gezien als het meest duurzame merk van Zweden in zijn categorie. Het is een mooie eer voor al ons harde werk.”

Duurzaamheid is voor Fjällräven geen apart concept, maar een principe dat het merk tracht in te bedden in alles wat ze doen. “Wij geloven dat acties meer spreken dan woorden. Dus is het de moeite waard om te zien dat de stappen die we nemen naar waarde worden geschat door de consument.”

Merkparameters

De ambitie van Fjällräven? Het meest duurzame en premium outdoormerk zijn. Daarom produceert Fjällräven duurzame, functionele en tijdloze outdooruitrusting die mensen aanmoedigt om de natuur in te trekken. Deze parameters vormen, naar eigen zeggen, de ruggengraat van de manier waarop Fjällräven productontwikkeling, inclusief onderzoek, ontwerp en productie, aanpakt.

Fjällräven geeft bijvoorbeeld prioriteit aan gerecycleerde, organische en hernieuwbare materialen (gebaseerd op de Higg Index-criteria). Het merk is ook lid van de Sustainable Apparel Coalition en onderdeel van het UN Global Climate Action Initiative. Sinds 2015 maken alle producten gebruik van fluorkoolstofvrije impregnatiemethoden. De stof G-1000 van het merk is dan weer gemaakt van gerecycleerd polyester en biologisch katoen. Dierenwelzijn en sociale duurzaamheid staan ​​ook voorop in de processen. Het merk staat bekend om zijn transparante en ethische donsproductie en een uitgebreid assortiment duurzame wol.

Duurzaamheid in de outdoorsector

In Far Out en op Farout.be lees je geregeld wat de outdoorsector onderneemt om zijn impact op mens en milieu te verkleinen. Hier enkele artikels die je ongetwijfeld een beter idee geven van de inspanningen die merken op dit vlak leveren.

Het onafhankelijke GreenroomVoice (www.greenroomvoice.com) informeert particulieren over duurzaamheid binnen de outdoorsector. Erg leuk is hun Instagram-account waar ze geregeld merken onder de loep houden. Ook op de onafhankelijke vergelijkingssite https://goodonyou.eco kan je nagaan welke duurzame maatregelen merken nemen en waar het eventueel nog beter zou kunnen doen.

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

12 − tien =